Dit blog is al wat ouder (2 jaar). Lees deze content dan ook met dit in gedachten (of neem contact met ons op).

Afgelopen februari 2016 is Facebook Canvas in de wereld gekomen. Een manier om meeslepende en effectieve manier om sponsored content aan te bieden binnen Facebook. Onlangs heeft Facebook een update gedaan binnen Canvas om het voor merken nog gemakkelijker te maken om hun verhaal te vertellen.

De 5 updates zoals die bekend zijn gemaakt door Facebook

1. Nieuwe statistieken om prestaties te meten

Facebook introduceert statistieken, zoals clicks en time spent. Dit helpt adverteerders om de prestaties van elk afzonderlijk component – video’s, foto’s en buttons – binnen canvas in kaart te brengen. Daarmee kunnen marketeers de prestaties verbeteren.

2. Makkelijker om mensen te retargeten die eerder geïnteracteerd hebben met een Canvas.

Adverteerders kunnen nu Engagement Custom Audiences creëren gebaseerd op wie een Canvas heeft geopend. Dat was al mogelijk was voor video views. Op deze manier wordt het mogelijk voor merken om audiences te maken van mensen die al een vorm van interesse hebben getoond in een merk.

3. Nieuwe marketingdoelstellingen om naar te optimaliseren.

Toen Canvas werd gelanceerd was het alleen mogelijk om een Canvas in te zetten met de doelstellingen Website Klikken of Conversies. Facebook heeft dit uitgebreid naar Appinstallaties en Mobile App Engagement. Tevens maakt Facebook Canvas nu beschikbaar voor alle kern doelstellingen, inclusief Merkbekendheid, Betrokkenheid bij bericht en Videoweergaven. Dit maakt het voor adverteerders makkelijker om de optimale doelstelling te kiezen voor hun campagne en daarmee relevanter te zijn.

4. Nieuwe meeslepende componenten

Facebook heeft ook 360 video’s toegevoegd aan Canvas. Dit biedt adverteerders een unieke manier om mensen op mobile te bereiken.
Een andere mogelijkheid is om buttons en afbeeldingen te linken naar andere Canvas, dus niet alleen naar de website. Daarmee is het mogelijk om een multi-page beleving te creëren die een diepgaander en boeiend merkverhaal verteld binnen Facebook. Alles gericht op het stimuleren van de gebruikerservaring en het bevorderen van een interactieve ervaring.

5. Nieuwe Canvas instappunten

Naast link advertenties kunnen nu ook Carrousel Ads dienen als instappunt van een Canvas. Door deze mogelijkheid kunnen adverteerders meer mensen naar Canvas krijgen om daar de merkboodschap te verkondigen. Ook zorgt dit ervoor dat er een specifieke boodschap getoond kan worden aan verschillende mensen aangezien elke Carrousel kaart naar een ander Canvas kan linken.

Wil je meer weten over de alle mogelijkheden binnen Facebook? Neem dan eens contact met ons op!