Dit blog is al wat ouder (5 jaar). Lees deze content dan ook met dit in gedachten (of neem contact met ons op).

Wat is het?

Dynamische Search Ads (DSA) vertonen geen tekst advertenties op basis van zoekwoorden, maar op basis van content op de site. Dit betekend dat je geen zoekwoordlijst of landing pages hoeft bij te houden. DSA vullen automatisch de kop en landing page voor je in. Dit bespaard veel tijd en zorgt voor hoge relevantie!

Dat ziet er zo uit:

dynamic search ads

In het bovenstaand voorbeeld is de kop dynamisch gekozen samen met de landing page. De body (beschrijving regel 1 en 2) en de zichtbare URL bepaal je zelf.

 

Voor wie is het?

DSA zijn met name interessant voor webshops met groot aanbod producten dat steeds veranderd. Het mooie van DSA is dat ze automatisch zoeken naar relevante landing pages en dit weer terugkoppelen naar tekst concepten.

Je site hoeft echter niet perse een webshop te zijn om gebruik te maken van DSA. Alléén one-page websites hebben totaal geen baat van deze inzet.

 

Wat zijn de specificaties?

DSA hebben dezelfde specificaties als de reguliere tekst advertenties. Bij DSA hoef je echter geen kop op te geven, alléén de body (2 x 35 tekens) en zichtbare url (35 tekens). De kop wordt dynamisch gegenereerd door het algoritme van Google.

Een groot voordeel is dat de dynamische kop niet gelimiteerd is aan 25 tekens!

 

Hoe hebben wij het geïmplementeerd?

We hebben per productgroep (bijv. kleding, schoenen, ballen) een aparte campagne gemaakt, waardoor de teksten per campagne ook alléén landen op pagina’s waar die producten ook op staan (een advertentie over schoenen land op /schoenen/[merk]/[product]).

Het is belangrijk om de resultaten van je DSA campagnes scherp te monitoren aangezien je een gedeelte van je Adwords beheer uit handen geeft.