Gebruik je Facebook om te adverteren? Zo ja, dan ben je vast bekend met het complexe en soms traag werkende interface van Facebook Adverteren. Het zou natuurlijk erg fijn zijn als je minder tijd hoeft door te brengen in het systeem doordat je bepaalde handelingen automatisch uit kan laten voeren. Recentelijk heeft Facebook een functie toegevoegd aan hun Ad Manager die dat precies doet, namelijk “automatische regels”.

Wat kan het precies?

Met automatische regels kan je automatisch updates en notificaties krijgen of wijzigingen aan je campagnes, advertentie sets en advertenties aanbrengen. Je hoeft niet meer dagelijks handmatig te checken, automatische regels doen het voor jou.

Voorbeeld:
“Je wilt niet meer betalen dan € 1,50 per click. Je stelt een regel in dat het CPC bod verlaagd moet worden wanneer de CPC over de afgelopen 7 dagen hoger is dan € 1,50.”

Voor webwinkels is het natuurlijk heel interessant om regels te baseren op basis van e-commerce en website data. Bijvoorbeeld hogere biedingen op iemand die een artikel in de winkelmand plaats, maar nog geen checkout deed. Maar ook om irritatie te voorkomen kan je regels instellen voor het reguleren van de vertoningsfrequentie.

Als je twijfelt over of je regel wel goed werkt is het mogelijk om deze in ‘preview modus’ te checken.

Voor wie is het?

Iedereen die gebruik maakt van Facebook Adverteren kan gebruik maken van automatische regels. Afhankelijk van je doelstellingen zijn er verschillende mogelijkheden, zoals bod aanpassingen, advertenties activeren/onderbreken, budget verhogen/verlagen en notificaties op basis van media resultaat.

Hulp nodig bij Facebook adverteren?

Automatische regels is één van de manieren om efficiënter en slimmer te werken met Facebook, maar er zijn nog veel meer mogelijkheden waar we graag over vertellen. Interesse? Neem dan gerust contact met ons op. Dan kijken we geheel vrijblijvend wat IM Lounge voor uw organisatie kan betekenen.