Dit blog is al wat ouder (3 jaar). Lees deze content dan ook met dit in gedachten (of neem contact met ons op).

Je hebt vast wel eens een keer een advertentie op Google gezien met oranje sterren (★★★★★). Dit zijn zogeheten ‘verkopersboordelingen’ (zie ook ons eerdere blogpost). Je dacht vast dat is ook iets voor mijn bedrijf of product en hoe moet ik dit regelen?

Als je rondgooglet kom je er snel achter dat je een minimaal aantal reviews moet verzamelen op een betaalde ‘review site’ van een derde partij. Dit zijn bijvoorbeeld Trustpilot of TheFeedbackCompany. Zeker voor kleinere organisaties wegen de kosten hiervan vaak niet op tegen de voordelen. Einde verhaal? Gelukkig is er een andere mogelijkheid gekomen. En die is ook nog eens gratis!

Google reviews!
Het is nu mogelijk om Google’s eigen review module te gebruiken voor verkopersbeoordelingen in je AdWords campagnes. Dit is vergeleken met bijvoorbeeld Trustpilot ook nog eens helemaal gratis. Zodra je 150 unieke recensies met een minimale gemiddelde score van 3,5 / 5 hebt, zal Google ze automatisch tonen bij je advertenties.

Naast verkopersboordelingen kun je recensies op Google reviews ook gebruiken als recensie extensies. Meer weten hierover? We hebben een blogpost hierover geschreven.

Denk je dat verkopersboordelingen of recensie extensies iets voor jou zijn? En zoek je wellicht hulp hierbij? Neem dan gerust contact met ons op!