Zijn jouw autobanden wel veilig? Veel Nederlands rijden te lang door op versleten, beschadigde of de verkeerde banden. Kies de Beste Band gaat hier wat aan doen met de hulp van IM Lounge.

 

Voor Kies de Beste Band zijn we in samenwerking met onze partner R&D Dept. van gestart gegaan met de nieuwe zomerbanden campagne. Deze campagne draait om bewustwording rondom het gebruik van je autobanden. Deze campagne brengt mensen op de hoogte van de invloed van goede banden op rijgedrag, veiligheid en portemonnee.

Om deze bewustwording te realiseren wordt zowel offline als online geadverteerd. Onder de offline uitingen wordt onder meer narrow casting op benzinestations ingezet. Wij pakken de gehele online marketing op. We adverteren op Facebook, Programmatic Display en gratis op Google Search via een Google Grant.

Op de website kan je deelnemen aan de bandenquiz waarin je kennis op de proef wordt gesteld (maak kans op een gratis ANWB-slipcursus!). Daarnaast is er een Poster generator: hiermee kan je een posters of afbeeldingen voor Facebook maken waar uw eigen naam en logo op komt te staan.

 

Targeting

Er zijn uiteraard veel autobezitters en iedereen is anders. Het is dan ook vrij lastig om zo’n brede doelgroep toch gericht te benaderen. Onze strategie is gebaseerd rondom verschillende data-driven targeting technieken zoals look-a-likes, affiniteit- en remarketing groepen.

Advertenties

We adverteren met advertenties waarin we men vragen om mee te doen aan de quiz. Hierbij maken we gebruik van o.a. Facebook Canvas advertenties, banners, tekst advertenties en Responsive advertenties. Het creatief materiaal van deze campagne is ontwikkeld door E-boost.

KPI’s

Met deze campagne richten we ons op het realiseren van zoveel mogelijk kwalitatieve traffic op de site. Dit meten we onder andere door te kijken naar de verschillende conversies die plaats kunnen vinden op de site, zoals quiz deelnames en ingevulde formulieren.

 

Meer weten over de Kies de Beste Band campagne of onze diensten? Neem dan gerust contact met ons op.

 

 

De partners en ambassadeurs van deze campagne zijn:

Partners

Ambassadeurs