Dit blog is al wat ouder (3 jaar). Lees deze content dan ook met dit in gedachten (of neem contact met ons op).

UPDATE: de inhaakkalender is inmiddels geupdate en hier te vinden: www.imlounge.nl/kalender

Weet jij wanneer het Amsterdam Dance Event is? Op welke datum Black Friday en de ecommercedag van het jaar valt? Of wanneer de schoolvakanties zijn?

Met onze inhaakkalender 2017 mis je geen moment meer! Handig om zelf inhakers voor te bedenken, maar ook om je campagneplanning op af te stemmen. Zo kom je niet voor verrassingen te staan. Je marketing wordt relevanter en dus intelligenter.

 

Wat is een inhaker?

De definitie die Ensie eraan geeft luidt: een inhaker is een reclame-uiting waarvan het centrale thema verwijst naar een actuele gebeurtenis, nieuwsbericht of een trending topic. Bij real-time social media helpt onze inhaakkalender dat jouw bericht samengaat met momenten als feestdagen, sportevenementen, festivals etc.

De inhaakkalender kan je helpen om de juiste content op het juiste moment te plaatsen. De kalender laat alle belangrijke (oké, toegegeven, ook minder belangrijke momenten) van 2017 zien. Als je als marketeer hiervoor kiest kan je de kwaliteit van jouw boodschap verbeteren.

 

Onze inhaakkalender

Wij hebben op onze kalender honderden momenten gezet waarop jij als marketeer kan inhaken. Er is een maandoverzicht waarop je duidelijk alle evenementen van die periode kan zien. Je kan echter ook een overzicht krijgen van een lijst of bijvoorbeeld van alleen vandaag. Hierdoor kan je gemakkelijk op het juiste moment jouw boodschap delen met je doelgroep. Filter welke categorie je wil zien zodat je voor jouw relevante data te zien krijgt. De meest interessante momenten hebben we voor jullie blauw gemarkeerd.

 

Waarom inhaken?

  • Waardevollere boodschap:  door in te haken op zaken die de klant interesseert voeg je waarde toe aan de boodschap; het juiste moment maakt marketing relevanter en intelligenter
  • Betrokkenheid en unieke content: de verbinding met actuele zaken zorgt ervoor dat mensen zich betrokken voelen tot het onderwerp en geven jou de mogelijkheid om unieke content te creëren
  • Merkimago: je kan laten zien waar je merk voor staat

Maar let op: juist als je geen gebruik maakt van de inhaakkalender en je content niet goed timed, kan je ook je merkimago schaden. Bekijk hier enkele goede en slechte voorbeelden. Of hier enkele mooie Valentijn voorbeelden (en zie hier wat er verder op 14 februari plaats vind).

 

Waar kunnen wij mee helpen

Benieuwd naar hoe jij het best in kan haken? Of andere mogelijkheden voor jouw bedrijf?

Neem contact met ons op!