MIND (het voormalige Fonds Psychische Gezondheid) wil psychische problemen zo veel mogelijk voorkomen en steun bieden voor mensen die er aan leiden. Dat doen ze door inspiratie, info en ondersteuning te bieden. Hiervoor heeft MIND een aantal nieuwe platformen in het leven geroepen, ieder met een specifiek doel en doelstelling:

Deze websites bieden mensen naast kennis, vooral ook een plek waar zij hun verhaal kunnen delen met anderen. Deze verhalen kunnen mensen steun bieden in een lastige periode.

MIND is tevens verantwoordelijk voor stichting Korrelatie. Korrelatie biedt “anonieme, professionele, psychische en psychosociale hulp. Dit kan telefonisch en online“. Korrelatie is vooral bekend van TV-nazorg; na heftige documentaires, nieuwsachtergrond items e.d. wordt het het nummer 0900-1450 gecommuniceerd. Mensen kunnen daar naparten over de onderwerpen die aan bod kwamen en meer.  Daarnaast is er ook MIND Landelijk Platform Psychische Gezondheid. Dit is “dé koepel van, voor en door cliënten- en familieorganisaties in de ggz”. Ze vertegenwoordigen daarmee ruim een miljoen Nederlanders die jaarlijks een beroep doen op de ggz.

Voor deze partijen is IM Lounge aan de slag met een diverse (online) activiteiten, waaronder de invulling van meerdere Google grants en social media advertising.

Google Grant

Met een Google grant krijgt een non-profit organisatie $10.000,- advertentie-tegoed per maand beschikbaar om mee te adverteren op Google. MIND heeft zelfs nog de oude Google grant pro van maar liefst $40.000 (helaas niet meer beschikbaar voor nieuwe aanvragers).

Om de websites van de genoemde instellingen beter vindbaar te maken op een breed aantal onderwerpen heeft IM Lounge bestaande Google grants opnieuw opgezet of nieuwe Google grants aangevraagd en optimaal ingeregeld. Hiermee worden geïnteresseerden naar specifieke informatie op verschillende websites geleidt. Er zijn verschillende soorten tekstadvertenties die leiden naar pagina’s over bijvoorbeeld oorzaken, symptomen en ervaringen bij verschillende aandoeningen. Nieuwe acties, congressen en evenementen worden on-the-fly aan toegevoegd om ook hierbij goed zichtbaar te zijn.

Social Media Advertenties

Daarnaast zijn we ook actief voor het onderdeel MIND LPGGZ op het gebied van Facebook advertenties. Samen met onze creatief strategische partner Curiosity Amsterdam hebben we een campagne opgezet om het aantal mensen (panelleden) dat wil mee praten over de GGz instellingen te vergroten. Dit panel wordt onder meer ingezet om de ervaringen bij de GGz in kaart te brengen. Mensen die in de GGz zitten of te maken hadden met de GGz kunnen zich voor het panel inschrijven. Rondom het thema #geefjemeningwaarde werden verschillende boodschappen en afbeeldingen getest. Mede dankzij deze campagne werden er binnen een maand tijd meer dan 700 nieuwe panelleden aangetrokken!

Meetbaarheid

Voor de Google grants en campagnes worden verschillende zaken gemeten en verder geoptimaliseerd. Standaard brengen we bijvoorbeeld de gemiddelde tijd dat bezoekers aanwezig zijn op de website in beeld en ontsluiten we deze informatie samen met de campagne informatie via een dashboard. Hierin zijn diverse benchmarks op genomen, om de voortgang te monitoren en verder te verbeteren waar mogelijk. De meetbaarheid is bovendien verder uitgebreid door conversiepunten in kaart te brengen. Zo is bijvoorbeeld ook nu inzichtelijk hoeveel depressie- of stresstests er door bezoekers zijn voltooid.

De vervolg projecten hebben als insteek locale preventie campagnes gericht op jongeren, als ook een invulling gericht op het bedrijfsleven en psychische gezondheid. Daarover later meer!

Ook benieuwd wat een Google grants of social media campagne of hoe ook jouw data via een dashboard voor jou kan helpen je doelen te behalen? Neem gerust vrijblijvend contact met ons op.