Dit blog is al wat ouder (3 jaar). Lees deze content dan ook met dit in gedachten (of neem contact met ons op).

Het is geen geheim dat de zoekmachine van Microsoft Bing.com de ontwikkelingen bij Google (AdWords) goed in de gaten houdt. Sterker nog, ze maken het adverteerders zo gemakkelijk mogelijk om Bing campagnes te maken met AdWords import tools. Eén van de meer recentere updates in Bing is er eentje die we al kennen van Google: Expanded Text Advertenties (ETA’s).

Voor meer over de Google AdWords ETA’s: zie onze eerdere blog.

Wat is er nieuw?

Tekst advertenties worden groter en hebben een andere structuur, de nieuwe specificaties zijn als volgt:

bing-eta

  • Er komt een tweede titel bij (2x 30 tekens)
  • De zichtbare URL wordt automatisch ingevuld. Er kunnen 2 pad velden (achter de /) toegevoegd worden van elk max. 15 tekens
  • De beschrijvingsregel van 71 tekens wordt een regel van max. 80 tekens

In totaal zijn er nu 140 tekens beschikbaar om een tekst advertentie op te stellen.

Dit gaat er zo uit zien:

bing-eta-2

Wat betekent dit voor adverteerders?
Qua effect verwachten we hetzelfde effect als destijds bij de introductie van ETA’s in AdWords; een stijging van het gemiddelde doorklik percentage (CTR), maar ook dat de gemiddelde conversie ratio’s op de site zullen stijgen. Maak dan ook gebruik van alle extra ruimte om meer te communiceren.

Expanded Text Ads zijn nu beschikbaar via Bing. Wil jij ook nu al gebruik maken van de nieuwe ETA’s? Of maak je überhaupt nog geen gebruik van adverteren op Bing? Neem contact met ons op.

%d bloggers liken dit: