Dit blog is al wat ouder (2 jaar). Lees deze content dan ook met dit in gedachten (of neem contact met ons op).

Sinds kort is er een nieuwe extensie in Google AdWords, namelijk prijs extensies.

Wat zijn prijs extensies?
Prijs extensies worden getoond in een carrousel formaat onder je reguliere tekst advertentie op mobiele apparaten. Gebruikers kunnen naar links of rechts vegen om verschillende producten en prijzen te zien. Een click op een product linkt naar de specifieke productpagina.

Wat kun je ermee?
Er zijn verschillende ‘prijs types’, de belangrijkste zijn merken, evenementen, locaties, producten en diensten. Deze extensie is dus niet alleen maar geschikt voor fysieke producten maar bijv. ook voor tijdsgevoelige aanbiedingen zoals een evenement.

Tip: combineer met countdown-advertenties!

Er worden op het moment alleen een selectie valuta’s ondersteund waaronder de Amerikaanse Dollar (USD), de Euro (EUR) en de Britse Pond (GBP).

Prijs extensies leent zich met name goed om een aantal ‘top producten’ onder een tekst advertentie plaatsen. Daarnaast bevorderd het toevoegen van extensies ook de kwaliteitsscore. Bovendien is het een stuk makkelijker om prijs extensies in te richten ten opzichte van vergelijkbare shopping advertenties. Hiervoor is weer een externe feed nodig.

Wat kan niet?
Voorlopig is het nog niet mogelijk om op niet-mobiele apparaten (zoals desktop) in te zetten. Daarnaast worden niet alle valuta ondersteund waardoor deze extensie niet in alle landen ingezet kan worden.

Voorbeeld VanMoof

Voor onze klant VanMoof zetten we al met succes prijs extensies in, zie voorbeeld hieronder:

prijs-extension-voorbeeld-van-moof

Nieuwsgierig naar wat prijs extensies voor uw bedrijf of organisatie kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!