Dit blog is al wat ouder (3 jaar). Lees deze content dan ook met dit in gedachten (of neem contact met ons op).

Instagram begint met test: Instagram Shopping

Instagram begint volgende week een test waardoor het mogelijk wordt voor Instagram-gebruikers om meer te weten te komen over de items die te zien zijn in posts van merken. Instagram geeft zelf aan dat het momenteel gemakkelijk is om door producten te browsen en nieuwe producten te ontdekken, maar dat het lastig is om meer informatie te vinden over een specifiek product. Met Instagram Shopping hopen ze dit gemakkelijker te maken.

Hoe ziet het eruit

Elke Instagram Shopping post krijgt een ‘tap to view’ knop in de linker onderhoek van een foto. Als op deze button getikt wordt verschijnt een tag bij de verschillende producten in de post waarmee tot 5 producten, inclusief prijzen, kunnen worden uitgelicht. Als een product tag aangetikt wordt opent een gedetailleerd overzicht van dit specifieke product. Het voordeel hiervan is dat gebruikers al vroeg in de customer journey veel te weten kunnen komen over een product zonder daarvoor Instagram te verlaten. Mocht de gebruiker het artikel willen kopen kan dat via de ‘Shop Now’ link die doorverwijst naar het specifieke product op de website van de aanbieder.

instagram-shopping-voorbeeld

Uitrol

De Instagram Shopping test wordt in eerste instantie alleen uitgerold in de US onder 20 retailmerken waaronder Abercrombie & Fitch, Coach, Levi’s en Michael Kors. Ook zullen de Instagram Shopping functies alleen zichtbaar zijn voor een kleine groep iOS users. Naarmate de test vordert wordt gekeken hoe product aanbevelingen en functies als producten opslaan om later aan te schaffen kunnen worden toegevoegd.

Wanneer de globale uitrol plaats vindt, zijn wij natuurlijk de eerste om de mogelijkheden voor onze partners in kaart te brengen. Wil je vandaag al beginnen met Instagram Advertising? Neem contact met ons op!