Dit blog is al wat ouder (3 jaar). Lees deze content dan ook met dit in gedachten (of neem contact met ons op).

Heeft het weer invloed op jouw business? Dan moet je zeker gebruik maken van ‘Weather-based campaigns’.
Potentiële klanten kunnen veel gerichter benaderd worden door advertenties af te stemmen op basis van het weer. Dit werkt met zowel tekst advertenties (op Google Zoeken) als met banners op websites.

Deze inzet werkt het beste wanneer het (aankoop)gedrag van potentiële klanten beïnvloed wordt door het weer.

Hoe werkt het?
Aan de hand van de onderstaande criteria kunnen we doorgeven wat het advertentiesysteem moet doen, deze zijn:

  • Locatie (stad, provincie, land)
  • Weertype (zonnig, regen, sneeuw, temperatuur etc.)
  • Bod (hoger/lager)

Aan de hand van deze drie criteria kan je op de gewenste plaats met het gewenste weer een gepast bod aanbrengen op relevante zoekwoorden.

Voorbeeld 1:
Een ijssalon kan in Amsterdam gaat bij zonnig weer boven 22 graden een hoger bod instellen op het zoekwoord ‘italiaans ijs’ een daardoor een grotere kans creëren om nieuwe klanten te bereiken. Als het regent bij 22 graden verlaagt hij het bod.

Voorbeeld 2:
Een restaurant in Utrecht kan tijdens de lunch als het lager is dan 15 graden een hoger bod instellen op ‘lunch utrecht’ en daarnaast een advertentie tonen met daarin een warm gerecht. Wanneer het warmer is dan 15 graden toont de advertentie een salade of sandwich.

Countdown advertenties:
Uiteraard zijn weather-based advertenties ook te combineren met countdown advertenties. Denk hierbij aan het voorbeeld met de ijssalon of restaurant die in de advertentie ook het aantal uur tot sluitingstijd aangeeft (..”Kom genieten van een ijsje in de zon”…”Nog 3 uur geopend”..)

Welke bedrijven?
Weer advertenties werken uiteraard niet alléén goed voor horeca bedrijven maar bijvoorbeeld ook voor toerisme (dagjes uit), fashion (seizoen kleding), retail (airco’s) etc.

Nieuwsgierig naar de mogelijkheden van Weather-based campaigns voor jouw bedrijf? Neem gerust contact met ons op.