Dit blog is al wat ouder (3 jaar). Lees deze content dan ook met dit in gedachten (of neem contact met ons op).

Ben jij zelf actief aan de slag met Google AdWords? Dan loop je vast wel eens tegen handelingen aan die je erg vaak doet. Misschien zou je ook wel eens externe data willen gebruiken om campagnes aan te sturen, zoals beschikbaarheid van een product.

Gelukkig zijn er AdWords Scripts! Hiermee kan je geautomatiseerd bijvoorbeeld campagnes aan- of uitzetten. Of biedingen automatisch aanpassen op basis van specifieke conversie prestaties. Of zelfs aangepaste advertenties tonen.

AdWords scripts zijn een stuk(je) code die een bepaalde activiteit voor je uitvoert. Een voorbeeld hiervan is met campagnes inspelen op het weer. Er zijn talloze mogelijkheden om Scripts in te zetten om AdWords campagnes beter te managen. Een aantal populaire voorbeelden zijn:

  • Bod aanpassingen voor elk afzonderlijk uur
  • Advertenties pauzeren met een zeer lage CTR (doorklik percentage)
  • Automatische check of landing pages een 404 terugsturen (pagina bestaat niet meer)
  • Maandelijkse budgetlimiet
  • Automatisch afgekeurde advertenties verwijderen
  • Bod aanpassing op basis van de financiële koers
  • Bod aanpassing op basis van vliegtuig vertragingen
  • Controle of negatieve zoekwoorden niet conflicteren met positieve zoekwoorden
  • En nog veel meer!

Ervaring:
Onze ervaring is dat AdWords scripts veel werk uit handen nemen. Maar ook mogelijkheden biedt die standaard binnen AdWords gewoonweg niet kunnen. Dit geeft onze klanten verschillende voordelen waarmee ze binnen Google Zoeken vaak beter presteren dan hun concurrenten. In deze post highlighten we een aantal populaire mogelijkheden, maar voor veel specifieke wensen is vaak een oplossing.

Nieuwsgierig naar wat AdWords Scripts voor uw bedrijf kunnen betekenen? Neem gerust contact met ons op.

%d bloggers liken dit: